Drobečková navigace

Úvod > Škola > ŠPP > Školní speciální pedagog

Mgr. Jitka Vaněrková

  • školní speciální pedagog, vedoucí ŠPP

Kontakt:

  • vanerkova@zslipuvka.cz
  • Kabinet I. st, 1. patro, č. 37
  • Konzultace: po 13:30 - 14:30, dále pak po telefonické domluvě

Činnosti školního speciálního pedagoga:
1. Depistážní činnost (prevence)

  • Vyhledává a identifikuje žáky s rizikem školní neúspěšnosti (náslechy ve třídách, konzultace s vyučujícími, konzultace se zákonnými zástupci)
  • Vyhledává žáky se SPV a žáky s rizikovým chováním
  • Spolupracuje s učitelkami MŠ Lipůvka, nabízí metodické vedení
  • Účastní se zápisů žáků do 1. tříd
  • Zachycuje rizikové skupiny a jednotlivce, identifikuje míru a příčinu vzdělávacích a výchovných problémů
  • Vede nebo organizuje stimulační programy (kroužky) pro rizikové žáky
  • Spolupracuje a metodicky vede zákonné zástupce těchto žáků, poskytuje podporu a osvětu v prevenci školní neúspěšnosti
  • Spolupracuje s vyučujícími a třídními učiteli na prevenci školní neúspěšnosti, dle potřeby poskytuje metodické vedení

2. Diagnostické a intervenční činnosti (zjišťování projevů a příčin potíží, cílená činnost)

  • Provádí speciálně pedagogické činnosti v rámci školy
  • Posuzuje intenzitu problému a doporučuje odborné vyšetření ve ŠPZ
  • Posuzuje výchovné a vzdělávací potřeby žáka
  • Realizuje případně koordinuje intervenční činnosti pro konkrétní žáky
  • Participuje na vzdělávací činnosti žáků s SVP (podpůrná opatření, reedukační činnosti, kompenzační činnosti, stimulační činnosti)
  • Metodicky vede vyučující a třídní učitele při tvorbě PLPP, IVP
  • Průběžně s pedagogy, asistenty pedagogů a zákonnými zástupci vyhodnocuje podpůrná opatření pro žáky s SVP
  • Komunikuje a metodicky vede zákonné zástupce žáků se SVP

3. Metodické a koordinační činnosti (podpora a vedení)

  • Participuje na plnění doporučení ze zpráv ŠPZ
  • Konzultuje s pedagogy přípravu a průběžnou úpravu podmínek pro integraci žáků
  • Poskytuje metodickou a didaktickou podporu, pomoc a informace v otázkách speciálních vzdělávacích potřeb žáků a pomáhá při jejich aplikaci (výuka, hodnocení žáků, podpůrná opatření, pomůcky, PLPP,IVP…)
  • Koordinuje intervenční a reedukační činnosti na škole
  • Koordinuje činnost a poskytuje metodickou a didaktickou pomoc asistentům pedagoga
  • Řeší a navrhuje vztahy a spolupráci - vyučující x asistent pedagoga x žák
  • Poskytuje metodickou a didaktickou pomoc zákonným zástupcům žáka
  • Dle potřeby podává podrobné informace zákonným zástupcům o průběhu podpůrných opatření ve spolupráci s třídními učiteli
  • Řeší případná nedorozumění – pedagog, asistent, zákonný zástupce, žák