Mgr. Jitka Vaněrková
- školní speciální pedagog, vedoucí ŠPP
Kontakt:
- vanerkova@zslipuvka.cz
- Kabinet I. st, 1. patro, č. 37
- Konzultace: po 13:45 - 14:45, dále pak po telefonické domluvě
Činnosti školního speciálního pedagoga:
1. Depistážní činnost (prevence)
- Vyhledává a identifikuje žáky s rizikem školní neúspěšnosti (náslechy ve třídách, konzultace s vyučujícími, konzultace se zákonnými zástupci)
- Vyhledává žáky se SPV a žáky s rizikovým chováním
- Spolupracuje s učitelkami MŠ Lipůvka, nabízí metodické vedení
- Účastní se zápisů žáků do 1. tříd
- Zachycuje rizikové skupiny a jednotlivce, identifikuje míru a příčinu vzdělávacích a výchovných problémů
- Vede nebo organizuje stimulační programy (kroužky) pro rizikové žáky
- Spolupracuje a metodicky vede zákonné zástupce těchto žáků, poskytuje podporu a osvětu v prevenci školní neúspěšnosti
- Spolupracuje s vyučujícími a třídními učiteli na prevenci školní neúspěšnosti, dle potřeby poskytuje metodické vedení
2. Diagnostické a intervenční činnosti (zjišťování projevů a příčin potíží, cílená činnost)
- Provádí speciálně pedagogické činnosti v rámci školy
- Posuzuje intenzitu problému a doporučuje odborné vyšetření ve ŠPZ
- Posuzuje výchovné a vzdělávací potřeby žáka
- Realizuje případně koordinuje intervenční činnosti pro konkrétní žáky
- Participuje na vzdělávací činnosti žáků s SVP (podpůrná opatření, reedukační činnosti, kompenzační činnosti, stimulační činnosti)
- Metodicky vede vyučující a třídní učitele při tvorbě PLPP, IVP
- Průběžně s pedagogy, asistenty pedagogů a zákonnými zástupci vyhodnocuje podpůrná opatření pro žáky s SVP
- Komunikuje a metodicky vede zákonné zástupce žáků se SVP
3. Metodické a koordinační činnosti (podpora a vedení)
- Participuje na plnění doporučení ze zpráv ŠPZ
- Konzultuje s pedagogy přípravu a průběžnou úpravu podmínek pro integraci žáků
- Poskytuje metodickou a didaktickou podporu, pomoc a informace v otázkách speciálních vzdělávacích potřeb žáků a pomáhá při jejich aplikaci (výuka, hodnocení žáků, podpůrná opatření, pomůcky, PLPP,IVP…)
- Koordinuje intervenční a reedukační činnosti na škole
- Koordinuje činnost a poskytuje metodickou a didaktickou pomoc asistentům pedagoga
- Řeší a navrhuje vztahy a spolupráci - vyučující x asistent pedagoga x žák
- Poskytuje metodickou a didaktickou pomoc zákonným zástupcům žáka
- Dle potřeby podává podrobné informace zákonným zástupcům o průběhu podpůrných opatření ve spolupráci s třídními učiteli
- Řeší případná nedorozumění – pedagog, asistent, zákonný zástupce, žák